Anca Maria Cristescu

Anca Maria Cristescu a început să studieze flautul la vârsta de 10 ani, la Colegiul de Artă Carmen Sylva din Ploiești, cu Alina Papara. Și-a completat studiile de licență și master la Universitatea Națională de Muzică din București, unde a studiat cu Vasile Ganțolea, Ionuț Bogdan Ștefănescu și, în particular, cu Mihaela Anica. Este laureată a numeroase concursuri naționale și internaționale și a beneficiat de burse oferite de Fundația Regală Margareta a României și Uniunea de Creație Interpretativă a Muzicienilor din România. De-a lungul anilor, a participat la numeroase workshop-uri și cursuri de măiestrie susținute de Mihaela Anica, Matei Ioachimescu, Ana Oltean, Barbara Gisler-Haase, Walter Auer, Sébastian Jacot, Loïc Schneider, Eric Lamb, Karin Bonelli, Karl-Heinz Schütz, și a cântat cu ansambluri precum Orchestra Filarmonicii George Enescu, Camerata Regală, Orchestra Română de Tineret, Filarmonica Austro-Coreeană, Orchestra Media Innovation.
În 2017, a primit o bursă Erasmus pentru a studia la Universitatea de Muzică și Arta Spectacolului din Viena, sub îndrumarea profesoarei Barbara Gisler-Haase. Ulterior, a urmat un program de master la aceeași universitate din Viena, specializarea muzică de cameră, alături de profesorii Robert Wolf, Ting-Wei Chen și Gottfried J. Pokorny. Acolo, a avut ocazia să lucreze cu mai mulți profesori și dirijori de renume internațional precum Petra Stump-Linshalm, Heinz-Peter Linshalm, Karin Bonelli, Sonja Korak, Eva Furrer, Stefan Mendl, Johannes Meissl, Vida Vujic, Avedis Kouyoumdjian, Jaime Volfson Reyes, Johannes Wildner, Andrés Orozco-Estrada, Clive Brown, David Merö.
În timpul studiilor la Viena, și-a descoperit pasiunea pentru fiziologia muzicală, iar în 2022 a început să studieze pregătirea mentală pentru muzicieni, fiziologia și psihologia muzicală la Universitatea de Muzică și Artele Spectacolului din Viena. În prezent, susține workshop-uri de fiziologie muzicală atât în România cât și în străinătate, pe tematici precum anatomia aplicată asupra instrumentului, pregătirea mentală, anxietatea și frica de scenă, performanța interdisciplinară sau conștientizarea corpului în timpul performanței artistice.

keyboard_arrow_up